Re: XXXI NAM

[ panjang yang aku tulis, lagi malaslah orang baca. pendeklah! ringkaslah! ini seruan dari aku kepada minda aku agar selepas ini hanya idea ciput sahaja yang terkeluar]

mungkin cuai ataupun mata ini terbuta, mungkin juga tiadak sempat untuk membaca. jadi aku tertinggal entry XXXI NAM pian punya. ini cerita tentang kami. cerita mengenai “Perjalanan Ke Mordor”.?walaupun perjalanannya panjang dan hebat seperti encik San dan Frodo, dan ansir jahatnya tetap wujud (seperti naga terbang itu yg namanya Naqzul – rasanyalah). pengembaraan ini tamat juga akhirnya. dan pastilah kepenatan itu sebagai satu inbuhan.

bukannya apa, ia satu perjalanan yang membuka satu gerbang baru bagi aku, dan kepenatan serta kelelahan dan akhirnya gering itu sekadar satu persiapan untuk menempuh perjalanan yang lebih hebat. justeru aku tidaklah mengatakan ini sebagai sia-sia.

dan akhirnya satui bendera telah kelihatan, walaupun aku sudah mengimpikannya. dalam mimpi papan tanda itu terang – jelas maksudnya, hanya saja ia belun teristiharkan secara tegas dalam alam sedar. (persoalan papan tanda ini bukan mendasar ataupun basis)

dan empat tahun itu yang kita lalui bersama, amat indah sebenarnya pian. terlalu indah hinggakan ia banyak membentuk cara pikir kita malah pandangan semesta.

terima kasih

posted Thursday, 15 April 2004

 

Satu Respons to “Re: XXXI NAM”

  1. zee Says:

    Salam
    Sori dah lama xbuka blog awak.baru hari ni berkesempatan.hari ni juga baru tau pasal badutagama.apepun teruskan penulisan awak.

Tinggalkan Jawapan

